ترفندهای تلگرام

چگونه کانال تلگرامی چند هزار نفری و موفق بسیازیم

1matn.com

کانال تلگرامی ایده آل ترین شبکه ارتباطی است. کانال های تلگرام ظرفیت بسیار بالایی در همه زمینه‌ها دارد از جمله آموزشی اطلاع رسانی خدماتی و سایر موارد.
شما میتوانید یک کانال موسیقی داشته باشید شما می توانید کانال برای ارائه آثار خود از قبیل نقاشی طراحی و یا هر چیزی که در آن زمینه فعالیت دارید داشته باشید شما میتوانید یک کانال اطلاع رسانی داشته باشید اخبار و وقایع و رویدادهای ورزشی و یا هر چیز دیگر را پوشش دهید و به اطلاع دیگران برسانید و برای خودتان مخاطبان دست و پا کنید اینجا تلگرام است و وسعت آن به اندازه وسعت خلاقیت شما در همین ابتدا آی دی تلگرامی سایت اهواز را جهت هرگونه مشاوره و پرسش شما عزیزان درج می کنیم.
شاید بد نباشد در ابتدا تفاوت کانال ها و گروه ها را با هم بررسی نموده و ظرفیت هر کدام بدانیم دانستن ظرفیت ها به ما کمک می کنند تا استفاده بهینه تری از این ابزار توانمند داشته باشیم.
کانال ها درواقع نسخه‌ای حرفه‌ای‌تر از گروه‌ها‌ هستند که با چند تفاوت مهم که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت موفق شده است تا تریبونی محبوب و کاربردی را به وجود بیاورد.
اولین تفاوت این است که در کانال تنها Admin توانایی ارسال پست خواهد داشت و مابقی اعضا تنها نقش خواننده را خواهند داشت. این امر نکته‌ی مثبت فوق‌العاده‌ای است که مانع نشر مطالب غیر ضروری و اسپم در کانال می‌شود و مسیر کانال همیشه در جهتی ثابت ادامه پیدا خواهد کرد.تفاوت دوم کانال با گروه نحوه‌ی عضویت در آن است. برای پیوستن به یک گروه باید از سوی یکی از اعضای فعلی گروه دعوتنامه دریافت کنید اما کانال‌ها مانند پیج‌های عمومی اینستاگرام آزاد گذاشته شدند و کافیست تا با مراجعه به آن‌ها و لمس گزینه‌ی Join به عضویت کانال در بیاید. تفاوت سوم در تعداد اعضا است به طوری که ظرفیت گروه‌ها نهایتا ۵۰۰۰ نفر خواهند بود در حالی که کانال‌ها حتی تا میلیون‌ها عضو نیز می‌توانند داشته باشند.تفاوت چهارم در مشاهده‌ی لیست اعضا است که برخلاف گروه‌ها که هر شخصی قادر به مشاهده‌ی دیگر کاربران عضو گروه بود، در کانال‌ها تنها ادمین این قابلیت را دارد و از همین جهت مزاحمت‌های احتمالی نیز به حداقل می‌رسد.
تفاوت‌های بالا باعث شده است تا ساخت کانال برای اشخاص معروف، خبرگزاری‌ها، برندها و … بسیار ایده‌آل باشد و بعضا افرادی نیز هستند که بیشتر از پیج رسمی خود در اینستاگرام در کانال تلگرامی خود فعال هستند که البته دلایل آن نیز تا حدودی مشخص است. ارسال پست در تلگرام فوق‌العاده سریع‌تر و ساده‌تر از هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری است، محدودیتی در تعداد کاراکترهای متن، زمان ویدئو و فرمت فایل‌های ارسالی وجود ندارد، تعداد بازدید هر پست زیر آن نوشته می‌شود و باید اعتراف کرد که کانال تلگرام یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای راه اندازی یک صفحه‌ی شخصی در دنیای مجازی است. نکته‌ی نه چندان جالبی نیز در این بین وجود دارد که به دلیل رفتار نامناسب عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از بازیگران یا خوانندگان معروف به جهت آنکه کانال تلگرام قابلیت کامنت گذاری و ایجاد حاشیه‌های مختلف را ندارد ترجیح می‌دهند تا بیشتر در این فضا فعالیت داشته باشند تا شبکه‌های اجتماعی دیگر.
اما کانال تلگرام به هیچ وجه به افراد معروف یا برندها و خبرگزاری‌ها محدود نمی‌شود و تقریبا هر قشری که دسترسی به تلگرام داشته باشد قادر به ساخت کانال است و اتفاقا بزرگترین کانال‌های ایرانی از لحاظ تعداد عضو نیز به همین قشر غیرمعروف خلاصه می‌شوند که با راه اندازی کانال‌های سرگرمی، شوخی، آموزشی، آشپزی و … محبوبیت فوق‌العاده‌ای را در بین کاربران پیدا کرده اند. کمی جستجو در میان کانال‌های تلگرامی کافیست تا متوجه شویم که تقریبا هر موضوعی که فکرش را کنید در میان کانال‌ها پیدا می‌شود که باعث می‌شود کاربران تلگرام انتخاب‌های بسیاری برای سرگرم شدن و گذراندن اوقات خود در اختیار داشته باشند. علاوه بر کانال‌های تفریحی، کانال‌های بسیاری نیز در زمینه‌های آموزشی، خبری و … وجود دارد که برای کاربران بسیار مفید و آموزنده بوده و کاربران نیز به شدت از آن‌ها استقبال کرده اند.
به این موضوع هم باید اشاره کنیم که در صورتی که تعداد اعضای بالایی در کانال تلگرام خود داشته باشید حتی می‌توانید توسط تبلیغات درآمدزایی نیز کنید به طوری که کانال‌هایی وجود دارند که با تعداد اعضای بالا ماهانه چندین میلیون درآمد دارند.

ساختن کانال تلگرامی را یاد بگیرید و شروع کنید!

برای ساخت کانال ابتدا باید منوی کناری تلگرام را باز کنید و روی گزینه‌ی New Channel را انتخاب کنید. همانند عکس بالا با صفحه‌ای رو به رو خواهید شد که باید نام، عکس و توضیحات کانال مورد نظرتان را وارد کنید. تمامی این موارد در آینده قابلیت ویرایش را دارند و می‌توانید اقدام به تغییر دادن آن‌ها در هر زمانی کنید.

بعد از پر کردن نام و توضیحات و تعیین عکس مورد نظر برای آواتار کانال، با لمس گزینه‌ی تیک در منوی بالا به مرحله‌ی بعد بروید. در این بخش از شما پرسیده می‌شود که قصد دارید کانال خود را به صورت Public تاسیس کنید یا Private که البته حتی بعد از ساخت کانال نیز قادر به تغییر حالت خصوصی یا عمومی کانال خواهید بود. این دو حالت دارای تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت اول کانال عمومی و خصوصی

کانال‌های عمومی در نتایج جستجوی تلگرام نمایش داده می‌شوند اما کانال خصوصی از محدوده‌ی سرچ خارج خواهد بود و برای عضویت در آن‌ها “باید” لینک دعوت آن را در اختیار داشته باشید. در کانال‌های عمومی شما می‌توانید با مراجعه به کانال بدون عضو شدن در آن به مرور پست‌ها بپردازید اما در کانال‌های خصوصی ابتدا باید عضویت در کانال را تایید کنید تا بعد از آن وارد محیط کانال شده و قادر به مشاهده‌ی پست‌ها باشید. البته این موضوع اهمیت چندانی ندارد چراکه می‌توانید با مراجعه به تنظیمات کانال، گزینه‌ی قرمز رنگ Leave را زده و کانال را ترک کنید.تفاوت دوم: در کانال‌های عمومی تعداد اعضا یا ممبر‌های کانال زیر نام آن نوشته شده است و شما می‌توانید از تعداد اعضای کانال‌ها مطلع شوید. اما در کانال‌های خصوصی این تعداد به شما نمایش داده نخواهد شد و تنها از میزان بازدید پست‌ها می‌توانید تعداد اعضای کانال را حدس بزنید.تفاوت سوم: اما مهمترین تفاوتی که کانال‌های عمومی و خصوصی با یکدیگر دارند نحوه‌ی عضو شدن در آن‌ها است. کانال‌های عمومی قادر به ساخت یک آیدی و لینک کوتاه برای خود هستند.

بعد از مشخص کردن حالت خصوصی یا عمومی و تعیین آیدی تلگرام (برای حالت عمومی) به مرحله‌ی بعد خواهید رفت که مربوط به دعوت Contactهای خود به کانال است. شما می‌توانید از بین افرادی که در لیست مخاطبین شما وجود دارند افراد مورد نظر را به عضویت در کانال دربیاورید. در صورتی که چنین قصدی ندارید بدون انتخاب هیچ کاربری، گزینه‌ی تیک منوی بالا را لمس کنید تا کانال شما ساخته و آماده‌ی استفاده شود.

حال کافیست تا متناسب با نوع کانال خود، اقدام به اشتراک گذاری آیدی یا لینک عضویت آن کنید تا اعضای کامال خود را بالا ببرید. نحوه‌ی ارسال پست در کانال نیز مشابه با چت‌های خصوصی و عادی بوده و تنها گزینه‌ای اضافه به شکل یک زنگ در اختیار خواهید داشت که با روشن یا خاموش کردن آن می‌توانید مشخص کنید که پیام‌های ارسالی هنگام رسیدن به اعضای کانال به حالت صدادار، یا بی‌صدا تحویل داده شوند. برای تعیین Admin‌های بیشتر نیز کافیست تا به تنظیمات کانال، و سپس به بخش Administrator مراجعه کنید و افدام به اضافه کردن شخص مورد نظر کنید.

فراموش نکنید دنیای امروز دنیای تخصص هاست پس لطفا عمومی نباشید! و این به معنی محدودیت فعالیت نیست! موضوعی تخصصی برای عموم انتخاب کنید.
انتخاب یک موضوع مناسب برای کانال خود می تواند باعث رشد سریع آن شود. معمولا کاربران تلگرام علاقه ای بیشتری به کانال های تفریحی داشته و بیشتر از کانال های تجاری و علمی جذب این کانال ها می شوند.
این مسئله نباید شما را دلسرد کنند شما موضوع خودتان را انتخاب کنید و در ارتباط با همان فعالیت داشته باشید مطمئن باشید هیچ کس از یک کانال تخصصی که درباره طراحی و گرافیک فعالیت می‌کنند انتظار ندارد که به اندازه کانال های عمومی عضو داشته باشند قضاوت و تعیین رتبه شما با توجه به موضوع شما انجام میشود پس بنابر این این مسئله را با خودتان حل کنید که دنبال داشتن یک کانال خوب در یک موضوع مشخص هستید یا به دنبال داشتن یک کانال با هر موضوعی ولی تعداد اعضای زیاد
حال که موضوع کانال خود را مشخص کرده اید همیشه سعی کنید در ارتباط با موضوع تن مطلب بنویسید از رفتن و پرداختن به حاشیه ها زدن خودداری کنید یک حرفه ای باشید و تخصصی درباره موضوع خودتان مطلب بنویسید مخاطبی که وارد کانال شما می شود انتظار دارد در همان موضوع مطلب ببیند و مطلب خواند جذابیت ارسال های متفاوت شما را گول نزند و باعث نشود از هر دری سخنی بگوید تردید نکنید اگر این کار را انجام بدهید کانال دلچسبی نخواهید بود
از موضوعات آن درک درستی پیدا کنید وقتی که شما از موضوع کار خود درک درستی داشته باشید انتظار نابجا از خود و فعالیت‌های خود و تعداد اعضای خود نخواهید داشت مثلاً اگر شما در ارتباط با دندانپزشکی کانالی را دایر کردید طبیعتاً نباید انتظار داشته باشید که کانال شما به اندازه یک کانال که در زمینه عکس و موسیقی که جذابیت بیشتری دارد عضو پیدا کنند چرا که اساساً تعداد افرادی که در ارتباط با دندانپزشکی فعالیت دارند بسیار محدود است اگر همه آنها هم بخواهند عضو کانال شما به شود باز تعداد آنچنان قابل توجهی نخواهد بود پس همان طور که گفتم این مسئله را برای خودتان حل و فصل کنید که دنبال یک کانال موفق هستید یا دنبال یک کانال شلوغ
سعی کنید که موضوع کانالی را که می خواهید بسازید انتخاب کنید. توجه کنید که اسم و موضوع کانال شما هیچ وقت نباید تغییر کند زیرا ممکن است بسیاری از کاربران شما از کانال بروند. سعی کنید اسم های مرتبط با نوع مطالب طراحی کنید.
پس موضوع ، لینک و هدف کانال را تغییر ندهید. زیرا این کار باعث ریزش اعضای کانالتان خواهد شد.
باید بدانید که کدام مطالب تان بیشتر مورد توجه کاربران قرار دارد و دقیقا حول محور همان مطالب محتوای بعدی کانال را ایجاد کنید.
عموما مدیر کانال ها برای جذب اعضا ابتدا مطالب عام در کانال قرار می دهند اما بعد از مدتی که تعداد اعضا ثابت شدند مطالب تخصصی تری قرار می دهند بدین منوال می توانید به میزان کم و زیاد شدن اعضا با توجه به محتوا توجه کنید و مطالب موفق را شناسایی کنید و مطابق با آن ها ادامه دهید.

کانال تلگرامی ایده آل ترین شبکه ارتباطی

نام کانال با آدرس کانال دو مقوله مرتبط اما متفاوت هستند در انتخاب آدرس شما باید یک عبارت ساده و مختصر انتخاب نمایید تا در اذهان مخاطبان بهتر جا بیفتد اما در انتخاب اسم کانال از اسامی شخصیت ها مکان ها و وقایع و رویدادهای مهم در ارتباط با موضوع کانال می توانید به خوبی استفاده کنید.

در انتخاب نشانی اینترنتی کانال خود بسیار دقت داشته باشید همانطور که گفتم انتخاب یک نام مختصر و واضح با ارتباط مستقیم با موضوع شما بسیار موثرتر است شما می توانید چنین آدرسی را راحتی به دیگران بگویید به راحتی آن را تبلیغ کنید در موتورهای جستجوگر به راحتی به آن دسترسی پیدا می‌کنند ولی نام کانال را میتوانید هنرمندان طرح و با نگاهی تبلیغاتی بیشتر انتخاب کنید ولی هرگز این ریسک را به روی انتخاب نشانی اینترنتی کانال خود انجام ندهید چرا که نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

ارسال پست های مفید بهترین تبلیغ برای شماست.
کیفیت مطلب و محتوا درس بسیار مهم و در عین حال بسیار پیچیده ای است در انکه ما می‌خواهیم مطالبمان با کیفیت و خوب و مفید باشند شکی نیست تعیین مصداق های مفید بودن و با کیفیت بودن است که پیچیدگی را در این مقوله ایجاد می‌کند
من مطمئن هستم همان کسانی هم که مطالب ضعیف منتشر می کنند دست شما این نیست در واقع شناخت ما و قدرت ما در تعیین مصادیق کیفیت میزان و درجه کیفیت مطلب ما را مشخص می‌کند هرچه ما در چه بیشتر و عمیق تری نسبت به کیفیت داشته باشیم مطالب ما مطالب با کیفیت تری خواهند بود.
را برای کانال خود طراحی یا تهیه کنید که ارتباط زیادی با موضوع کانال شما داشته باشد و مورد پسند اعضایتان باشد. هیچگاه از مطالب دیگران کپی نکنید.شاید کپی از مطالب دیگران بسیار ساده باشد و هیچ پیگرد قانونی هم نداشته باشد اما باز هم می شوید مثل همان گوشی های چینی که برایتان مثال زدم.مردم برای مطالب شما وارد کانال می شوند نه مطالب کانال های دیگر اگر واقعا آن ها این مطالب را می خواستند لحظه ای در کانال شما نمی ماندند و به کانال منبع می رفتند.
مردم عموما چندین کانال عضو هستند اما اگر متوجه شوند که شما مطالب کانال های دیگر را کپی می کنند احتمال اینکه کانال شما را ترک کنند بسیار زیاد است خصوصا اگر کانال مورد نظر، از کانال شما ارزشمند تر و پر کاربر تر باشد ممبر مورد نظر ترجیح میدهد با همان کانال بزرگتر همراهی کند. بنابراین سعی کنید مطالب اختصاصی خودتان را ایجاد کنید و از علامت لوگو و نظیر آن روی کانال و تصاویر و حتی فیلم ها کار کنید. هر چقدر که محتوا اختصاصی تر باشد شمار کاربران ماندگار در کانال به مرور بیشتر خواهد شد و مطالب بیشتر فوروارد خواهد شد.
بدون شک منتشر کردن یک پست با محتوا و ارزشمند می تواند باعث افزایش اعضای یک کانال تلگرام شود. به عنوان مثال شما یک مطلب سرگرمی جالب را در کانال منتشر می کنید و به دلیل اینکه پست شما مفید است مخاطبین آن مطلب را در گروه ها برای افراد دیگر باز نشر می کنند که خود این عمل باعث عضو شدن کاربران گروه در کانال شما شده و به طبع باعث افزایش اعضای کانال شما خواهد شد. برای این منظور توجه به نکات زیر می تواند مفید باشد:
درون مطالب خود، شناسه (ID) یا لینک کانال خود را نیز قرار دهید تا هنگامی که یکی از اعضا مطلب شما را بازنشر می کند، شناسه و لینک کانال شما نیز همراه با مطلب بازنشر شود. و فراموش نکنید که مطالب کانال خود را در گروه هایی که عضو هستید منتشر کنید.
مهم‌ترین اصل داشتن یک کانال موفق این است که محتوا با علایق کاربران جور باشد. می‌توانید در ابتدا مطالب جذب کننده‌ای را در کانال‌ قرار دهید که شاید آن چنان با موضوع کانال جور در نمی‌آیند. بعد از این که ممبر‌ کافی در این مرحله به‌دست آوردید، می‌توانید بیشتر بر روی مطالب تخصصی‌تر و مرتبط با موضوع کانال وقت بگذارید. شاید در ابتدا متوجه ریزش تعداد ممبرها شوید اما آن را نادیده بگیرید و همین طور به کارتان ادامه دهید.

زمانبندی مشخصی برای ارسالهایتان داشته باشید

همانگونه که در سایر مطالب نیز به گفته شد تناسب مسئله بسیار مهم نیست تصور کنید شما یک کانال در ارتباط با باکلاس بودن یا سلامتی یا هر نوع دیگری دارید در چنین کانالی اگر دانلود مثال ساعت یک بعد از نصف شب ارسالهای صورت بگیرد در وهله نخست این سوال به ذهن می رسد که یک کاناله مرتبط با بحث سلامتی چرا باید در ساعت ۱ شب مطلبی ارسال کند آیا بیدار ماندن در ساعت یک شب ارتباطی با سلامتی دارد پایان‌ناپذیر موضوع نیست و یا همون طور اگر کانال شما در ارتباط با موضوع شخصیت و باکلاس بودن است آیا ارسال پیام در ساعت سه بعد از نصف شب کنیم نامتناسب به نظر نمی رسند البته شاید به نظر شما کمی دور از ذهن باشد اما بحث تناسب همواره تاثیر روانی خودرو روی مخاطبان خواهد گذاشت از یک کانال که درباره نظم صحبت می کنند و انتظار نیز نداریم از کانالی که درباره سلامتی صحبت می کند ما انتظار رعایت مسائل مربوط به سلامتی داریم.
زمان بندی در ارسال مطلب به درون کانال تلگرام از نکات مهم در حفظ اعضا است. اگر شما بعنوان یک مدیر کانال روزانه مطالب زیادی را به درون کانال خود ارسال می کنید پس باید به نکات زمان بندی ارسال توجه خاصی داشته باشید
هر کانال تلگرام با توجه به موضوع کانال ممکن است روزانه بین ۲ الی ۲۰ مطلب برای انتشار داشته باشد اما باید به این نکته توجه داشت که مطالب خود را چگونه و در چه زمانی به درون کانال خود ارسال کنیم.
اگر شما جزو آن دسته از مدیرانی هستید که روزانه مطالب زیادی را برای ارسال به درون کانال خود دارید پس باید به نکات زمان بندی توجه خاصی داشته باشید در این مقاله کوتاه به نحوه ارسال مطالب بر اساس زمان بندی منظم می پردازیم.
گام اول مشخص نمودن تعداد پست هایی است که در طول روز می خواهید به درون کانال ارسال کنید.
گام دوم مشخص نمودن نوع مطالب ارسالی است برای مثال مطلبی که با عنوان پیغام ” صبح بخیر” به کاربران قرار است ارسال شود باید در زمان خاص خود درون کانال منتشر شود و از ارسال پیام هاییکه زمان ارسال انها سپری شده است بپرهیزید سعی کنید همیشه بروز باشید و هر مطلب را متناسب با زمان خاص خود درون کانال ارسال کنید.
گام سوم تقسیم بندی کل مطالب از پیش اماده شده برای ارسال به درون کانال است اگر شما تمایل دارید یک مدیر موفق باشید سعی کنید از چندین ساعت قبل مطالب خود را آماده کنید و در لیست ارسال زمان بندی شده ی خود قرار دهید تا در زمان مشخص و با نظم از پیش تعریف شده مطلب را به درون کانال خود منتشر کنید.
در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید اگر در طول روز مطلب زیادی را به درون کانال خود ارسال می کنید یک بازه ی زمانی منظم برای مثال هر یک ساعت یک پست را در نظر داشته باشید و اگر تعداد مطالب شما کمتر از ۲۰ مطلب در روز است هر ۳ یا ۴ ساعت به طور منظم کانال خود را آپدیت نگه دارید.

کانال تلگرامی ایده آل ترین شبکه ارتباطی

در تلگرام شما می توانید ۲۰۰ نفر از مخاطبین دوجانبه (یعنی مخاطبینی که شماره شما را دارند و شما نیز شماره ی آن ها را دارید) خود را به کانالتان اضافه کنید.

از این قالبیت می توان به عنوان یک محرک خود برای شروع فعالیت کانال نام برد. اما اشکال این قابلیت این است که افزودن مخاطبین به کانال بدون اطلاع و جلب رضایت آنها صورت می گیرد و ممکن است برخی از آن ها به دلیل نارضایتی کانال را ترک کنند.

اگر مطالب شما بازنشر است سعی کنید با ارتقا سطح علمی خود با توجه به موضوع کانالتان تولید و انتشار محتوای تولیدی خودتان را در دستور کار دراز مدت خود قرار دهید.

مسلما حفظ کردن اعضای کانال و جلوگیری از ریزش آن ها یکی از راه های افزایش اعضا است . در همه ی کانال ها جذب عضو وجود دارد اما نگه داشتن و جلوگیری از ریزش کاربران کانال خود یکی از موضوعات مهم محسوب می شود.

– برای همین منظور از قرار دادن مطالب مغایر با موضوع کانال خودداری کنید.

– همچنین تعدادی زیادی از مطالب را در مدت زمان کوتاه منتشر نکنید. به عنوان مثال به گونه ای نباشید که در ۱ ساعت ۵۰ مطلب را منتشر کرده و در روز بعد هیچ مطلبی را منتشر کنید.

– از انتشار مطالب تکراری پرهیز کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر
شهر مجازی اهواز

تحریریه

توسعه دهنده وب، کارشناس هنری و متخصص تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *